Koningsdag 2023

Koningsdag in Nieuwleusen begint om 10.00 uur met een aubade bij ’t Olde Gemientehuus, muzikaal ondersteund door Crescendo Excelsior. Daarna gaat vanaf dat punt de optocht van versierde fietsen, skelters en andere voertuigen van start. Opstellen van alle versierde fietsen kan vanaf 9.30 uur. Alle kinderen die meedoen aan de optocht krijgen een tegoedbon om ’s middags lekker een ijsje te halen in het Palthebos.

Vanaf 13.00 uur verwelkomen we graag alle inwoners voor een brunch in het Palthebos. De brunch wordt dankzij de steun van de sponsoren gratis aangeboden. De muzikale omlijsting is in handen van Muziekhandel Droog. Tijdens het hele middagprogramma is er voor de kinderen van alles te doen in het Palthebos: van schminken tot uitleven op verschillende springkussens. Vanaf 14.00 uur start de kofferbakverkoop. Mensen die vanuit de kofferbak van hun auto spullen willen verkopen, kunnen zich vanaf 13.30 uur melden aan de ingang van het Palthebos aan de Middeldijk zijde. Zij krijgen daar een plek toegewezen. Het is niet mogelijk om voordat de kofferbakverkoop om 16.00 uur is afgelopen, met de auto het terrein te verlaten.

Het muzikale programma van Oranjepop wordt na Muziekhandel Droog vervolgd door NoStress Coverband en wordt compleet gemaakt door Brood op de Plank. Tot 19.00 uur hoopt de Oranjevereniging alle Nieuwleusenaren weer te mogen ontmoeten en samen te genieten van een feestelijke Koningsdag. Voor alle onderdelen op het programma geldt dat vooraf aanmelden niet nodig is, kom gewoon naar het Palthebos of ’t Olde Gemientehuus en tot dan!

Ook de traditionele puzzelrit van Hand in Hand wordt weer georganiseerd. Houd voor de startlocatie en -tijd de website en social media kanalen van de Oranjevereniging in de gaten: www.oranjevereniging-nieuwleusen.nl.